Distinctive Sounds System in Mehri Language Used in Al- Wasaa’, Saudi Arabia

Hind Jaza Alotaibi                                                                                                                                       Munira Ali Al- Azraqi

College of Art || Department of English || Imam Abdulrahman bin Faisal University || KSA

DOI PDF

This research aims to examine the sounds in the Mehri language in Al- Wasaa’ in the eastern region of Saudi Arabia that has no counterparts in Arabic sounds. The study primarily depends on a descriptive and analytical approach which lies upon describing the distinctive sounds. By interviewing six females (aged 17 to 60). In order to know different aspects of their live, eight males (aged 14 to 60) were interviewed, some of them were educated and others are not, who are living in Al- Wasaa’. The findings of the research revealed five sounds that have no counterparts in the Arabic language which are ṣ, ṣ́, ḳ, ź, ś consonants in Mehri language. Keywords: Modern South Arabian Languages (MSAL), endangered language, Second language.

نظام الأصوات المميزة في اللغة المهرية المستخدمة في منطقة الوسيع، المملكة العربية السعودية

هدف هذا البحث إلى فحص الأصوات في اللغة المهرية في منطقة الوسيع في المنطقة الشرقية من المملكة العربية السعودية والتي لا يوجد لها نظائر في الأصوات العربية. تعتمد الدراسة في المقام الأول على المنهج الوصفي التحليلي الذي يكمن في وصف الظاهرة كما هي موجودة في الواقع، ويصفها بدقة من خلال التعبير النوعي الذي يصفها ويوضح خصائصها. من خلال إجراء المقابلات مع عينة قصدية تكونت من (6) إناث (من سن 17 إلى 60). و (8) من الذكور (الذين تتراوح أعمارهم بين 14 إلى 60)، يعيشون في منطقة الوسيع وباستخدام بطاقة التحليل كشفت نتائج البحث عن خمسة أصوات ليس لها نظير في اللغة العربية وهي  ṣ، ṣ́، ḳ، ź، ś الساكنة في اللغة المهرية. الكلمات المفتاحية: اللغات العربية الجنوبية الحديثة، اللغات المهددة بالانقراض، اكتساب اللغة الثانية.

==> أرسل بحثك <==